Obecnie każda firma korzysta z komputerów lub innej technologii, która ułatwia pracę a przy okazji pozwala na przechowywanie danych, tak aby nie zagracały biuro. W tym momencie niemal każda firma wykorzystuje mniej lub bardziej rozbudowaną infrastrukturę IT. Mimo, że sprzęt zazwyczaj długo współpracuje z nami trzeb wziąć pod uwagę fakt, że to tylko osprzęt i mogą pojawić się problemy i nieprzewidziane zdarzenia. Dlatego bardzo ważne, jest aby pilnować prawidłowego działania systemu informatycznego, aby w dalszym ciągu realizować procesy biznesowe. Awarii często mogą przy stworzyć wiele problemów firmie i mogą utrudniać a czasem całkowicie uniemożliwiają pracę. Ważne jest aby zapewnić ciągłość działania infrastruktury IT. W takich sytuacjach przychodzi z pomocą helpdesk IT. Jest on pierwszą linią wsparcia informatycznego i pomoc w rozwiązywaniu różnych problemów sprzętu w firmie.

Co obejmuje Helpdesk ?

Helpdesk nie tylko rozwiąże problemy informatyczne, ale tez innych działań. Specjaliści zatrudni przy helpdesku pomogą usunąć awarię sprzętu, oprogramowania, będą wspierać przy instalacji, konfiguracji, aktualizowania bezpieczeństwa systemów i wiele innych. Również w ramach usługi są prowadzone szkolenia i doradztwo użytkownikom. Jest do dodatkowy atut dla pracowników ponieważ specjalista helpdesku przekaże swoja wiedze związana z istotnym aspektami dbania o sprzęt i w jaki sposób zapobiegać niektórym problemom. Wiedz przekazane przez specjalistę umożliwi pracownikom rozwiązywać proste awarię samodzielne i zmniejszy to częstotliwość wystąpienia awarii.

Zakres usług helpdesku jest określany w umowie, która zwiera się z firma informatyczną oraz brane jest pod uwagę są potrzeby firmy i budżetu.

Jak działa Helpdesk IT?

Kontaktowanie z firma informatyczną i z jej specjalistami jest możliwy przez wiele kanałów, które dzięki nowoczesnym rozwiązaniom jest znacznie szybsze a co za tym idzie czas reakcji jest krótszy. Specjaliści pracujący na helpdesku to osoby które z branży informatycznej o różnych specjalizacjach kierunkowych. Zapewnia ono kompleksową pomoc i szybsze reakcje w razie problemów.

Taka usługa dzięki temu, że jest prawie natychmiastowa wpływa pozytywnie na pracowników którzy w szybkim czasie mogą wrócić do pełnienia swoich obowiązków w firmie i w razie kłopotów oszczędzą czas, ponieważ nie jest wtedy wymagane aby szukać specjalisty tylko jest on pod ręką.

Helpdesk jest kierowany do wszystkich firm małych, średnich i dużych, stopień rozbudowy infrastruktury IT nie ma znaczenia.

Zalety helpdesku jako rozwiązanie dla firm.

Usługa helpdesk dzięki swojej kompleksowej usłudze zapewnia płynną pracę pracowników, ponieważ reakcje na rozwiązania problemu są szybkie i profesjonalne. W ten sposób firmy mogą skupić się na rozwijaniu firmy i na generowaniu zysków.

Profesjonaliści są dostępni 24/7 i firma uzyska niezbędna pomoc niezależnie od godziny. Helpdesk nie tylko pomaga w rozwiązywaniu problemów, ale firma może liczyć na doradztwo w kwestiach IT oraz na wygodną szybką komunikację między pracownikami i specjalistami.

Jak widać helpdesk jest doskonałym rozwiązaniem dla wszystkich firm które w przyszłości będą potrzebować pomoc technicznej. Firmy IT które zapewniają helpdesk pomaga firmom oszczędzić ono szukanie specjalistów, próba skontaktowania się z nimi i czekanie na odzew, unikniemy również fałszywych profesjonalistów.