W związku z wydłużającą się pandemią firmy musza jakoś uporać się z faktem, że sklepy stacjonarne było długo zamknięte i najprawdopodobniej tak zostanie. Klienci już w 2020 zmienili swoje zachowania zakupowe oraz sposobów szukania produktów usług. Sytuacja związana z COVID-19 sprawiła że konsumenci zaczęli częściej robić zakupy w Internecie zamiast stacjonarnie i kupowali bardziej podstawowe produkty ponieważ byli świadomi swoich budżetów.
Idąc tym tropem najbardziej istotne jest aby firmy skupiły się nie tylko na stronach internetowych, ale też na aplikacjach mobilnych to bardzo istotne zwłaszcza gdy stacjonarne sklepy są zamknięte to jedynie usługi i sprzedaż online mogą generować zyski oraz podtrzymać zainteresowanie klientów. Wiele firm już zaczyna rozumieć jak działać w tak odmiennych czasach dlatego konkurencja rośnie co powoduje większą potrzebę odróżnienia się od podobnych usług czy produktów. Nie wiadomo również co nas czeka w tym roku ostrzeżenia i restrykcje potrafią się zmieniać znienacka i ważna jest aby odpowiednio reagować na nieoczekiwane zmiany. Firmy koniecznie muszą przyspieszyć swoją digitalizację.
Trzeba wziąć pod uwagę fakt iż w 2020 roku najwięcej zapytań było „dlaczego” według Google https://trends.google.com/trends/yis/2020/PL/ internauci wyszukiwali nurtujące tematy aby zrozumieć otaczającą rzeczywistość oraz ich znaczenia. Obserwując to co się dzieje w sieci ważne jest aby zainteresować potencjalnych klientów i przebić się nad konkurencja jest dynamiczne działania marketingowe ważne jest aby odznaczało się kreatywnością i jakość. Warto również skupić się na voice search, jest ono coraz popularniejsze. Cały świat skupia się na tym jak polepszyć funkcjonowanie Internetu i voice search jest jednym z nich ludzie coraz częściej go używają i może być to istotna funkcja w najbliższych latach.