Rok 2020 był jednym z najdziwniejszych okresów XXI wieku. Mamy nadzieje że ten rok będzie znacznie lepszy i pozytywny na pewno nadejdą zmiany, które jednocześnie mógł nam ułatwić życie, ale też dać wiele nowych zadań i okazji. Jest parę aspektów które mogą się rozwijać w 2021 obserwując aktualnie co się dzieje w życiu użytkowników po 2020 roku możemy stwierdzić że coraz chętniej decydują się na zakup po przez stronę internetową. Może nam w tym pomóc pare aspektów które będą się modyfikować lub rozwijać.

  1. Analiza klientów

SEO już przekształca się w bardziej złożony proces w 2021 najbardziej obiecującym tematem są dane dotyczące analityki behawioralnej użytkowników. Ze względu, że wyszukiwarka rozwija si.ę coraz szybciej i zapewnia natychmiastowe zaspokojenie potrzeb. W takim tempie rozwoju ilość słów kluczowych może zająć drugie miejsce przekształci się to w analizę behawioralną, które będzie miało ogromne znaczenia – co robi klient, jak to robi i jak sprawić aby kontynuował. Pandemia COVID -19 pokazało że badanie słów kluczowych nie zawsze jest pomocne i świat jest poddany ciągłym zmianom. Więc w 2021 nacisk będzie kładziony na sposób zachowań użytkowników i dopasowywanie się przez firmy istnieje możliwość utraty klientów na rzecz innej firmy ale odpowiednio wyciągając wnioski z takiej analizy można poszerzyć swoja bazę klientów.

  1. Konieczność SEO mobilne

Coraz częściej komputery wykorzystujemy tylko jako narzędzia pracy, a do rozrywki czy szukania informacji wybieramy smartfony. Przez to z roku na rok rośnie liczba udziałów urządzeń mobilnych rośnie.  Ze względu na to że tym momencie właśnie mobilne przeglądarki generują największe ilości wyszukiwani bardzo ważne jest optymalizacja mobilnej wersji strony oraz mobilna wersja będzie określała pozycję w rankingach.

  1. Strony WWW

W tym roku będzie znacznie więcej stron i które będą zwierały tryb nocny czyli         ciemny motyw dotychczas był tylko na aplikacji mobilnej ze względu na to że użytkownicy chwalą sobie ten motyw, który ułatwia im przeglądanie stron w nocy. Minimalizm i Asymetria również zyska większą popularność użytkownicy wchodząc na stronę gdzie elementy są ułożone niestandardowo odnoszą wrażenie że mają do czynienia z stroną wysokiej klasy „premium”.

  1. Rola automatyzacji będzie większa

Możliwości w tym roku mogą być znacznie większe niż w ubiegłym roku. W tym momencie 49% działań SEO odbywa się ręcznie ale powoli zaczyna się to zmieniać prawdopodobnie powtarzalne czynności przejma boty i algorytmy. Natomiast strategia, koncepcja i reagowanie na zmiany rynku pozostanie w ludzkich rękach.

  1. Funkcjonalność i układ witryn

Możemy spodziewać się dużych zmian w całym sposobie wyświetlania i układu treści na stronach internetowych. Obserwując tępo jak sztuczna inteligencja przyswaja wiedzę już powoli nie będziemy musieli kategoryzować tematów google sam zaprowadzi użytkownika w miejsce, które go interesuje