Usługi IT są w tym momencie są najbardziej obiecującym aspektem na rynku. Prowadzenie firmy w tym momencie po części polega na technologiach informacyjnych. Taka opieka oferuje profesjonalnie wsparcie działalności wedle jego potrzeb. Największym argumentem który przekonuje aby współpracować z zewnętrzną firmą  IT jest redukcja kosztów, ponieważ rekrutacja i utrzymanie pracownika pochłaniają zasoby finansowe oraz czas firmy bardziej w porównaniu do wynagrodzenia profesjonalnej zewnętrznej firmy IT i dzięki temu nie trzeba inwestować w zaplecze techniczne i szkolenia. Firma która chce taką opiekę zyskuje również pełen profesjonalizm i specjalistów z branży IT a by wprowadzać błyskawicznie wszelkie zmiany i innowacje. Zakres współpracy z firma zewnętrza jest dostosowany do potrzeb usługobiorcy wiec firma która zatrudnia jest gotowa pomoc zawsze kiedy tego potrzebuje. Takie rozwiązanie jest wygodne i przede wszystkim pozwala skupić się na działalności swojej firmy. 

Taka współpraca jest również szansą na szybszy i pewniejszy rozwój firmy, ułatwia skupienie się na jakości usług przedsiębiorstwa. 

Wsparcie zdalne jest to również błyskawiczna pomoc i wsparcie informatyka nie ważne gdzie znajduje się firma, co daje możliwość na szybką reakcje i usunięcie problemu by firma mogła dalej działać bez problemu. 

Zalety wsparcia zdalnego IT dla przedsiębiorstw.

  • Wsparcie w rozwiązywaniu problemów ze sprzętem komputerowym oraz oprogramowaniem – szybka pomoc przy występującym  
  • Świadczenie usług w siedzibie klienta lub zdalnie – dzięki temu nie ma konieczności dojazdów i związanych z nimi strat czasu czy kosztów paliwa.
  • Nadzór nad bazą pracowników i kont, procedury przejmowania stanowiska, zwalnia i zatrudnia pracowników – wszystkie informacje dotyczące jakichkolwiek zmian mogą być przekazywane zdalnie do wsparcia IT.
  • Prowadzenie archiwum/ ewidencji sprzętu komputerowego – pozwala na uniknięcie niepotrzebnych zakupów nadmiaru sprzętu. 
  • Zdalne rozwiązywania problemów – gdy tylko pojawi się problem technik może przystąpić do rozwiązywania problemu bez tracenia czasu na dojazd do klienta.
  • Pomoc w korzystaniu z oprogramowania biurowego – w momencie kiedy pojawi się problem z oprogramowaniem biurowym serwisant może natychmiast połączyć się na stanowisku i pomóc rozwiązać problem lub wyjaśnić na czym polegał błąd. 
  • Wsparcie pracowników w użytkowaniu komputerów – kiedy użytkownik ma problem z obsługą programu lub nowego sprzętu może uzyskać wsparcie technika i dopytać o szczegóły działania wybranego urządzenia / oprogramowania. 
  • Pomoc w ochronie skrzynek e- mail przed niechcianym spamem – instalacja oprogramowania chroniącego przed spamem  i tworzenie reguł, które zabezpieczają konto email użytkownika przed niebezpiecznymi wiadomościami. 
  • Przygotowywanie stanowisk pracy, przy ich zmianach – przed przenoszeniem lub wymianą sprzętu komputerowego dobrze jest przygotować kopie zapasowe e-maili pracownika (np. W programie Outlook), zadbać o to by jego dane pozostały zabezpieczone i przeniesione w bezpieczny sposób na nowe stanowisko.