Niedopowiedzenia. Niejasności. Niezrozumienie. Te trzy słowa nie wróżą nic dobrego. Jeżeli którekolwiek z nich charakteryzuje komunikację w Twojej firmie, ten artykuł powinien Cię zainteresować. Będą to doskonale zainwestowane 3 minuty Twojego czasu. Co zyskasz? Możliwości rozwoju Twojej firmy i pracowników. Ale nie tylko… 

Jaka jest stawka?

Od dobrej komunikacji wiele zależy. Odpowiada za powodzenie procesów związanych z codziennym funkcjonowaniem firmy. Wiąże się także z realizacją długofalowych założeń. Mieszczą się w niej takie elementy, jak: atmosfera, motywacja i zaangażowanie pracowników. Czy już dostrzegasz, o jak dużą stawkę chodzi? Wszelkie nieprawidłowości na tym polu działają na zasadzie progu zwalniającego. Niby się rozpędzasz, ale wciąż musisz hamować. To błędne koło. Na dłuższą metę nie da się funkcjonować w takiej kombinacji. Dlatego usiądź wygodnie i czytaj dalej. Zamierzamy zdradzić Ci rozwiązanie tego problemu. Będzie nim outsourcing. 

Outsourcing, czyli…

Słowo outsourcing coraz bardziej wnika do języka polskiego. Jego popularność to naturalny efekt skuteczności, z którą się wiąże. Nic dziwnego, że outsourcingiem interesują się właściciele firm. Są to zazwyczaj osoby, którym zależy na szeroko pojętym rozwoju. Outsourcing to idealne wsparcie dla każdego biznesu nastawionego na sukces. Wśród najczęściej wymienianych korzyści związanych z outsourcingiem, pojawiają się czas i pieniądze. To idealny trop, gdy zależy Ci na rozwiązaniach dopasowanych do Twojego biznesu. Jednym z wielu problemów, które rozwiązuje outsourcing jest brak płynności komunikacyjnej w firmie. 

Diagnoza problemu

Każdy lekarz nim postawi diagnozę, przeprowadza wywiad z pacjentem. Podobnie jest z działaniami naprawczymi w firmie. Już sam fakt, że dostrzegasz problem komunikacyjny jest pierwszym sygnałem do wprowadzenia zmian. Jednak, żeby zaproponowane rozwiązania okazały się skuteczne, warto dobrać je w odniesieniu do indywidualnych potrzeb. Oznacza to, że komunikacja będzie traktowana jak kompetencja. Ale nie tylko. Komunikacja to także spersonalizowany schemat działania. Zaproponowane rozwiązanie powinno być dostosowane także do ilości osób pracujących w Twojej firmie. Właśnie dlatego nim wprowadzisz zmiany, należy dokładnie zbadać podłoże problemu komunikacyjnego. By tak się stało, skorzystaj z pomocy osób, które mają doświadczenie w tym temacie. 

Możliwości

Jeżeli chcesz usprawnić komunikację w Twojej firmie, outsourcing dostarczy Ci mnóstwa możliwości. Jest to praktyka biznesowa, która polega na zlecaniu wykonania pewnych zadań zewnętrznej firmie. Dotyczy to między innymi świata IT oferującego ogromną różnorodność rozwiązań. Paradoksalnie większość z nich wniesie do Twojego biznesu kojącą ciszę. Dobrze zaprojektowana sieć komputerowa sprawi, że każdy pracownik skupi się na swoich obowiązkach. I nie będzie przez nic rozpraszany. Stąd ta cisza. 

Outsourcing dostarcza narzędzi zaprojektowanych z myślą o potrzebach zaznaczonych w czasie wywiadu. Może to oznaczać, że specjaliści stworzą spersonalizowane oprogramowanie, które w sposób intuicyjny połączy wszystkie działy w Twojej firmie. Pomoc ta zdusi problem w zarodku, gdy tylko pojawi się awaria związana ze sprzętem lub oprogramowaniem. 

5 kroków naprawczych

Znasz sokratejską mądrość dotyczącą komunikacji? Starożytny filozof wielokrotnie podkreślał proporcje, jakimi obdarzyła nas natura. Mamy dwoje uszu i jedne usta. W związku z tym, należy dobrze to wykorzystać. To gotowy przepis na usprawnienie komunikacji w Twojej firmie. Jednak jego wprowadzenie nie będzie takie łatwe. Być może błędy komunikacyjne zostały już zdiagnozowane. Teraz wystarczy ich unikać. Jak to zrobić? 

Krok pierwszy – zainwestuj w narzędzia. Jeżeli zadbasz o wprowadzenie nowoczesnych kanałów komunikacji wewnętrznej, możesz być pewny, że usprawnisz działanie firmy. 

Krok drugi – zarządzaj, ale nie ograniczaj. Wsłuchaj się w pomysły pracowników. Mogą być dla Ciebie cenną podpowiedzią. 

Krok trzeci – otwórz się na zmiany.

Krok czwarty – zwolnij tempo. W codziennym pędzie zbyt wiele spraw umyka Twojej uwadze.

Krok piąty – bądź liderem, który umie zasłużenie nagradzać lub sprawiedliwie karać pracowników. 

Być może pomiędzy akapitami wyczytałeś informacje, które diametralnie zmienią Twoje podejście do komunikacji w firmie. Czy zadziała? Wielu przedsiębiorców zdążyło się już przekonać, że wprowadzenie rozwiązań outsourcingowych przerosło ich najśmielsze oczekiwania. Będziesz kolejny?