Pozycjonowanie stron to najbardziej znana forma promowania biznesu w sieci. Jest to najtańsza a zarazem długofalowa metoda pozyskiwanie klientów dla wielu firm. Oczywiście wymaga inwestycji oraz odpowiedniego podejścia. Pozycjonowanie strony jest istotne dla polepszenia widoczności witryny w wyszukiwarce. 

W XXI wieku posiadanie witryny to podstawa dla każdego biznesu nie ważne czy są to małe czy duże przedsiębiorstwa strona internetowa jest kluczowym aspektem aby zostać zauważonym przez potencjalnego klienta.

Od paru lat firmy próbują się prześcigać aby być w jak najwyżej w wynikach najpopularniejszych wyszukiwanych google. 

Wiele czynników, etapów i działań optymalizacyjnych wykonanych na stronie i poza nią wpływa na pozycjonowanie strony firmowej. Taki proces wymaga indywidualnej strategii, dostosowywania działań optymalizacyjnych do aktualnych wytycznych oraz nieustannej analizy zmiennych.

WYSZUKIWARKA GOOGLE 

Gdy wpisujemy w wyszukiwarkę google pytanie/hasło otrzymujemy ogromne wyniki propozycji stron, które mogą nas interesować i które mają potencjalne informacje dla nas. Mimo, że google decyduje o tym co wyświetla się w wynikach wyszukiwania możemy sobie pomóc właśnie pozycjonowaniem strony.

  • INDEKSOWANIE 

Aby porządkować informacje ze stron internetowych google wykorzystuje roboty indeksujące. Analizują serwisy www i gromadzą dane dotyczące stron na serwery google. Skanują treść strony a uzyskane informację są rejestrowane w indeksie wyszukiwania. 

  • ALGORTYMY 

Dzięki algorytmom systemy rankingowe moją możliwość analizy miliardy witryn internetowych. Wpisując pytanie/hasło w okno wyszukiwarki otrzymujemy pewne wyniki – mnóstwo czynników wpływa na wyświetlanie określonych stron chociażby treść zapytania, wartość źródła, lokalizacja użytkownika oraz trafność strony. To jest tylko kilka czynników wpływające na wyświetlanie stron.

CEL POZYCJONAWANIE STRON W GOOGLE

Decydując się na pozycjonowanie stron chcemy zwiększyć widoczność strony w wynikach wyszukiwania które mogą nieść ze sobą dużo korzyści np.:

  1. Zwiększenie ruchu na stronie internetowej 
  2. Większa liczba zakupów rejestracji – Konwersji 
  3. Rozpoznawalność marki 
  4. Kreowanie lidera na rynku oraz wizerunku eksperta 
  5. Budowa świadomości wśród klientów

PROCES POZYCJONOWANIA STRON 

Optymalizacja treści, struktury i kodu strony składają się na działanie związane z optymalizacji stron pod kątem wyników wyszukiwani – SEO

  1. Audyty strony internetowej – powinien być pierwszym krokiem weryfikacja i analiza powinny dotyczyć zarówno strony technicznej jak i contentu dostępnego w serwisie. Aby zebrać informację o ruchu organicznym na poszczególnych podstronach można zebrać wykorzystując narzędzia google- Search Console i Google Analytics. Strategie pozycjonowania strony tworzy się na podstawie przeprowadzonego audytu. Koniecznie trzeba pamiętać o celach biznesowych i marketingowych firmy ale nie zapominając o zasadach panujących w świecie SEO.
  2. Słowa lub frazy kluczowe – ważne jest aby na początkowych etapach dobrać odpowiednie słowa i wyrażenia kluczowe muszą one być odzwierciedleniem charaktery przedsiębiorstwa oraz oczekiwaniami internautów poszukujących informacji usług, zagadnień lub produktów.

Optymalizacja strony firmowej 

Optymalizacja czyli SEO to jedyny z kluczowych elementów pozycjonowania na tym etapie jest miedzy innymi optymalizacja nagłówków, wykonanie odpowiednich przekierowań, usunięcie niedziałających podstron, optymalizacja wielkości plików graficznych, prędkość ładownia strony, responsywność.