Jak wiadomo współczesna technologia ułatwia nam życie w każdym aspekcie w komunikacji, ale też daje szerokie możliwości świadczenia usług bez wychodzenia z domu co miało swoje największe zalety w czasie pandemii.  Zdalna naprawa jest przydatne w szczególności w przypadku problemów związanych z oprogramowaniem czy poprawnością funkcjonowania komputerów. Jakby nie patrzeć to bardzo duże udogodnienie dla obu stron.

Pandemia spowodowała radykalne zmiany w naszej pracy na home office dzięki czemu technologia zaczęła odkrywać nowe możliwości. Więc pomoc zdalna stała się jeszcze bardziej pożądaną usługą niż kiedykolwiek.

Zdalna pomoc przy komputerze- czym się charakteryzuje ?

Połączenia internetowe już nie tylko służą do wysyłania i odbierania maili i rozmów za pomocą komunikatorów. Teraz dzięki zastosowaniu nowoczesnego oprogramowania jest możliwość wejścia na pulpit innego użytkownika z możliwością wykonania standardowych czynności za pomocą myszki czy klawiatury. Jedynie najpierw musi być udzielony dostęp dla osoby z zewnątrz, która chce połączyć się z Twoim komputerem, wtedy przechodzi się do naprawy ogromna zaletą takiej zdalnej naprawy, jest że nie ma potrzeby, aby być w bliskiej odległości można wszystko zrobić to nawet będąc setki kilometrów od siebie.

Jest to doskonałe rozwiązanie jeśli awaria nastąpi nagle powodując przerwę w pracy i pomoc jest potrzebna natychmiast wystarczy skontaktować się z pracownikiem firmy IT, która świadczy tego typu usługi.

Ekspert uzyskując dostęp do pulpitu użytkownika może przeprowadzić diagnostykę oraz wykryć i rozwiązać problem.Nie musicie się martwić o bezpieczeństwo, ponieważ zdalna pomoc jest świadczona za pomocą bezpiecznego łącza, przy pracy serwisanta użytkownik może na bieżąco śledzić wszystkie jego ruchy na własnym monitorze. Zyskuje tym pewność, iż wszystkie prywatne dane zostały nienaruszone.

Kiedy można liczyć na pomoc zdalną? Ze względu na to że istnieje szeroki zakres usług objętych pomocą zdalną podamy kilka przykładów 

·     Konfigurację poczty elektronicznej 

  • Usuwanie złośliwych oprogramowani 
  • Jeśli chcemy ustawić ochronę antywirusową
  • Czyszczenie rejestru
  • Przyspieszenie pracy systemu 
  • Optymalizację Internetu
  • Instalacja i deinstalacja programów
  • Konfiguracja drukarki, skanera
  • Rozwiązywanie błędów systemowych.

Zawsze można się zwrócić do serwisanta jeśli problem uniemożliwia prace lub ją utrudnia.

Natomiast w przypadku awarii sprzętu zdalna naprawa komputera jest nie możliwa, ponieważ wymaga aby serwisant był na miejscu fizycznie.

Ale co jeśli nie można włączyć komputera?

Aby zdalnie naprawić komputer potrzebny jest dostęp do pulpitu urządzenia z pośrednictwem Internetu. Więc jeśli komputer nie można włączyć najlepiej jest dać komputer serwisantowi który naprawi problem i w razie jakichkolwiek ewentualnych wymian części najpierw się z Toba skonsultuje.