W 2021 roku będą delikatne zmiany jeśli chodzi o rynek pracy. Ze względu na pandemie w 2020 bardzo dużo ludzi straciło pracę lub otrzymywało mniejsze zarobki. Poprzedni rok nam pokazał że w obliczu niezwykłych sytuacji nie wszystkie stanowiska będę mogły się utrzymać, ale również pokazało inne możliwości. Ten rok będzie okazją aby nabrać nowych doświadczeń i umiejętności. Jak widać wszystkie zawody związane z siecią nie są zagrożone, a wręcz przeciwnie rozwijają się. Dlatego warto zastanowić się czy nie pójść w inna stronę w swojej karierze lub zwyczajnie chęcią odmiany w życiu zawodowym.
W tym branża SEO jest wyjątkowa ze względu, że jest możliwość pracy z domu co sprawia że jest bardzo atrakcyjna. Trzeba jednak pamiętać, że aby się przebranżowić konieczne jest zainteresowanie tematyką. Ważne jest aby nie tracić swojego czasu oraz czasu pracodawców, którzy chcą zatrudniać ludzi na dłuższy okres a nie „przeczekać złego okresu” gdzie pracownik po wdrożeniu w stanowisko nagle rozstanie się z pracodawcą ze względu na poprawienie się sytuacji.
Ryzyko jakie niesie ze sobą przekwalifikowanie jest niższe wynagrodzenie, ponieważ wysokość wynagrodzenia jest adekwatne do doświadczenia i ważne jest aby być tego świadom. Aby osiągnąć upragnione wynagrodzenie trzeba poświecić się w ten zwód miesiące a nawet lata.
Jeśli już zdecydujemy się na taki poważny rok warto obeznać się w branży warto zacząć od obejrzenia konferencji i webinariów branżowych. Następnym krokiem są płatne kursy gdzie jest połączone teoria + praktyka. Ważne aby włożyć serce w kursy i zdawać wszelkie testy. Wiedza jest to jedynie początek drogi ważne aby wykorzystać nabytą wiedzę aby zyskać doświadczenie. Wiadomo warto również znaleźć pracodawca, który będzie potrafił efektywnie nas nauczyć wszystkiego oraz wprowadzić w świat SEO. Branża marketingowa cały czas się rozwija i większość biznesów stosuje działania z zakresu optymalizacji stron internetowych pod kątem wyszukiwarek dlatego ścieżka pracownika SEO jest klarowna i obfituje w liczne możliwości awansu.
Mimo, że perspektywa pracy w SEO jest obiecująca nie jest tylko oparta na teorii i praktyce ale również umiejętności i rozwinięte zdolności analityczne. Dlatego warto się zastanowić czy podołamy nowym wyzwaniom i czy opłaca się to nam. Zmiany mogą być pozytywne ale jak wiadomo zajmują wiele czasu aby osiągnąć pozycje/stanowisko które będzie dla nas satysfakcjonujące.