Co roku przybywa coraz więcej użytkowników mobilnych oraz więcej osób rezygnuje z przeglądania witryn internetowych na urządzeniach desktopowych na rzecz korzystania ze smartfonów. W tym momencie nikt nie potrafi sobie wyobrazić życia bez tego wielozadaniowego urządzenia mało tego że można dzwonić, pisać i wysyłać maile to daje nam jeszcze możliwość przeglądanie stron internetowych w dowolnym miejscu i czasie mało tego mieści się w kieszeni. W tym momencie jeśli chcemy aby strona była często odwiedzana wersja mobilna strony jest niezbędna, ale takie strony muszą być podporządkowane do wymagań stawianych przez Google co jest możliwe dzięki mobile SEO czyli optymalizacji strony mobilne. Daje możliwość aby wersja mobilna strony pokazywała się w wynikach wyszukiwania częściej, niż strony konkurencji.
Jednak czy warto? Odpowiedź jest prosta jeśli jest wzrost użytkowników smartfonów to warto zwłaszcza jak weźmiemy pod uwagę, że grupa docelowa która najbardziej podbija nam ilości wyświetleń to młodsze pokolenie, którzy są już w pełni pochłonięci światem mobilnym. Jednak są również daje długotrwały efekt jeśli będą skuteczne działania z zakresu mobile SEO pomogą one pozostać na wysokiej pozycji w wyszukiwarce oraz wzmocnienie wizerunku firmy jeśli strona mobilna dobrze się prezentuje. Możemy wpłynąć na decyzje zakupowe, klienci wchodzą na strony mobilna kiedy mają chwile aby poszukać interesujących ich produktów, a zakup w późniejszym terminie, już na urządzeniu stacjonarnym lub w późniejszym czasie. Gdy klient podczas tego pierwszego wyszukiwania natrafi na naszą witrynę zwiększa się szansa na sprzedaż.
Rok 2020 stanowił przełomowy moment, ponieważ firmy które chciały utrzymać swoją pozycje musiały stworzyć lub poprawić swoje strony mobilne. Sprzedawcy i usługodawcy jako pierwsi dopasowali się do sytuacji pandemicznej. Dzięki temu coraz więcej sklepów zaczęło oferować wygodne formy płatności typu BLIK, Apple, Pay i Google Pay oraz na możliwości kupna bez rejestracji. Płatności teraz będą skupiać na tych trzech formach i powoli tradycyjne karty płatnicze zostaną wycofane w ciągu prawdopodobnie paru lat więc bardzo istotne jest aby każdy sklep i usługa mogła oferować taka formę płatności dla klientów. Doskonałym przykładem rozkwitu firm w aplikacjach e-commerce pod koniec 2019 roku były Inpost Mobile która daje możliwość wygodnego otwierania skrytek zdalnie oraz nadawanie własnych paczek. Allegro ma nadal swoją usługę Allegro Smart.