Proces pozycjonowania jest procesem długotrwałym, więc pierwsze wyniki mogą być dopiero widoczne nawet po kilku miesiącach czasami nawet po kilkunastu. Zanim rozpoczniemy pozycjonowanie strony trzeba w pierwszej kolejności opracować strategie pozycjonowania czyli :

  1. Ustalenie celu – To pierwszy krok aby określić cele strony internetowej na czym nam zależy co chcemy osiągnąć , zwiększenie ruchu na stronie, wzrost sprzedaży poprzez poprawienie jej widoczności w wyszukiwarce. 
  2. Tworzenie wartościowego contentu – czyli treść pisaną i graficzną która ma znajdować się na stronie. Należy przeanalizować branże i uwarunkowania lokalne oraz inne czynniki. Pod kątem czynników należy szukać słów kluczowych które najlepiej określają stronę. Bardzo ważne jest aby dobrać odpowiednia hasła kluczowe pod pozycjonowanie strony dzięki której będzie ona odnajdowana przez internautów.
  3. Optymalizacja strony internetowej – aby strona zaistniała w sieci potrzebuje kodu źródłowego . Algorytmy google sprawdzają czy strona internetowa spełnia wszystkie wymogi techniczne oraz analizuje tekst na stronie. Do czynności pozycjonowania należą:
  • Analiza kodu i struktury strony,
  • Sprawdzenie nagłówków, tytuły i opisu strony w kodzie HTML
  • Zabezpieczenie strony 
  • Analiza szybkości ładowania strony internetowej 
  • Zadbanie o responsywność strony internetowej 
  • Zmniejszenie obrazów na stronie aby nie spowalniały procesu ładowania 
  1. Linkbuilding – budowanie linków czyli linki zewnętrzne to działanie z zakresu pozycjonowania które odbywają się poza strona internetową (SEO) np. . pozyskiwanie wartościowych linków z opisem które prowadzą na witrynę klienta ze stron zewnętrznych. Jeśli rekomendacja pochodzi z wartościowej dla google strony algorytmy google powyższą pozycję strony internetowej. Linkownie zewnętrzne może pochodzić z różnych źródeł np. :
  • Różnego rodzaju postów na forach 
  • Artykułów sponsorowanych na stronach internetowych 
  • Poleceń ze stron internetowych 
  • Postów i artykułów sponsorowanych na blogach
  1. Monitorowanie wyników– ważna jest ciągła analiza jakie rezultaty przynoszą wdrożone działania aby odpowiednio reagować i wdrażać kolejne rozwiązania.