Strona internetowa to Twój najlepszy pracownik. Nie wierzysz? Przekonajmy się. Nie pobiera pensji, a zwiększa Twoje zyski. Nie idzie na L4. Nie grozi jej wypalenie zawodowe. W dodatku ofertę Twojej firmy prezentuje z tą samą werwą o każdej porze dnia i nocy. Czy wiesz, jak sprawić, by strona internetowa stała się jeszcze lepszym pracownikiem? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

Kto jest Twoim klientem?

Dopasuj stronę internetową do grupy docelowej. Jeżeli ustalisz, do kogo kierujesz swoją ofertę, łatwej będzie Ci ją zaprezentować na stronie internetowej. Uwierz, że użytkownik od razu to odczuje. Będzie miał wrażenie, że treści są napisane dla niego. To jeden z najtrudniejszych elementów przy pracy nad stroną internetową. Dlatego podajemy go na samym początku tego artykułu. Wymaga poznania swoich klientów, ich potrzeb, gustów, a nawet języka, którym posługują się na co dzień. Nie jest to łatwe, ale konieczne.

Twoja strona żyje

Strona internetowa to narzędzie do zwracania uwagi Twoich klientów. Dlatego nie wystarczy jej po prostu mieć. Zadbaj o jej atrakcyjność. Sposobów jest naprawdę wiele: dodawaj zdjęcia, dziel się aktualnościami z życia firmy lub zacznij prowadzić firmowego bloga. W ten sposób strona internetowa nabierze indywidualnego charakteru i zacznie wyróżniać się spośród innych witryn. Takie działania bardzo lubią roboty Google. Jeżeli zaczniesz zamieszczać na blogu wartościowe treści, Twoja strona będzie piąć się wyżej i wyżej w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, by trzymać się w tym miejscu jednej z najważniejszych zasad: DAWAJ! Projektuj treści, których przeczytanie wzbogaci czytelnika o nowe przemyślenia, wiedzę lub umiejętności. Bądź ekspertem, który dzieli się swoim doświadczeniem. To działania, które zawsze się opłacają.

Strona internetowa, a może trener?

Twoja strona internetowa powinna mieć w sobie coś z trenera. Ze sportowym światem łączy ją motywowanie do działania, czyli popularne CTA (ang. call to action). Jest to wezwanie do konkretnego działania, które powinno się rzucać w oczy zaraz po wejściu na stronę internetową. Czy już wiesz, do czego zachęcić potencjalnego klienta? Dobrze się nad tym zastanów. Pamiętaj, że na stronie internetowej powinno znajdować się jedno takie wezwanie, nie więcej. Dzięki temu unikniesz chaosu. Jednocześnie dasz jasną informację, czego oczekujesz od użytkownika.

Zadbaj o relacje z Klientem

Twój najlepszy pracownik nie może być bierny. Dlatego wyposaż go w narzędzia, które ułatwią mu budowanie relacji z klientami. W tym miejscu zwrócimy Twoją uwagę na dane kontaktowe. Problemy w ich znalezieniu to jedna z najczęstszych przyczyn opuszczania strony przez potencjalnych klientów. Dlatego nie komplikuj sprawy. Budując stronę zadbaj, by dane kontaktowe znalazły się w przejrzystym miejscu, do którego klient dotrze bez problemu.

By zadbać o odpowiednie relacje z klientami, zdecyduj się na chat. To narzędzie, dzięki któremu odpowiesz na najczęściej zadawane pytania i pozostaniesz w stałym kontakcie z klientami. Jednak pamiętaj, że nic tak nie irytuje użytkowników, jak brak odpowiedzi. Dlatego miej na uwadze, że prowadzenie chatu wymaga jeszcze większej aktywności z Twojej strony.

Komunikację z klientem ułatwia także newsletter. Zadbaj, by formularz zapisu znalazł się na Twojej stronie. Zachęć użytkowników do zapisów. Newsletter to narzędzie, dzięki któremu będziesz mógł na bieżąco informować klienta o zmianach zachodzących w firmie. To indywidualna nić porozumienia pomiędzy firmą, a jej klientem.

W dobrym stylu, w dobrym tempie

A teraz dwie kwestie na koniec. Jeżeli o nie zadbasz, postawisz przysłowiową kropkę nad „i”. Pierwsza z nich to wizualizacja strony. Pamiętaj, że witryna powinna być spójna. Zadbaj o atrakcyjną szatę graficzną i przejrzysty przekaz.

Druga kwestia to czas. Zadbaj o to, by strona ładowała się w dobrym tempie. Nic tak nie irytuje jak witryna, która każe na siebie czekać nim wyświetli się na komputerze lub urządzeniu mobilnym. Takie zaniedbanie może Cię kosztować utratę klienta i zainteresowania ze strony robotów Google. Dlatego pilnuj aktualizacji, wtyczek, a także jakości grafik wgrywanych na swoją witrynę.