Co robisz, gdy poszukujesz informacji? Większość z nas sięga po … smartfona. Na przestrzeni lat telefon komórkowy zyskał wiele funkcji. Przestał służyć ludziom jedynie do komunikacji. Stał się zdalnym centrum dowodzenia, źródłem wielu informacji i mobilnym kalendarzem. Znajdują się w nim narzędzia, które upraszczają życie i oszczędzają czas. Dlatego przekonuje się do nich coraz więcej użytkowników. Mowa o aplikacjach mobilnych. To obecnie jeden z czołowych sposobów, które napędzają biznes. Nie wierzysz? Sprawdźmy to!
Aplikacja bardzo mobilna
Na początek przejrzyj swój telefon. Jesteśmy przekonani, że znajdziesz w nim kilka aplikacji, bez których nie wyobrażasz sobie zwykłej codzienności. Z aplikacji odtwarzasz ulubioną muzykę, zarządzasz oszczędnościami lub zamawiasz jedzenie, gdy nieoczekiwanie dostaniesz gości. To samodzielny element systemu, który realizuje określone cele. Żeby z niej korzystać, wystarczy telefon z dostępem do Internetu.
Fenomen aplikacji mobilnej
Korzystanie z aplikacji daje niezależność. Łamie bariery czasowe, a także przestrzenne. Dlatego coraz więcej firm zaczyna wykorzystywać ją w swoim biznesie. Najprostszym przykładem są aplikacje, dzięki którym dokonujesz zakupów w sieci. Są to programy, które łączą funkcje zdalnego magazynu z działem sprzedaży. Wystarczy kilka kliknięć, by nie ruszając się z kanapy, zamówić upatrzone buty lub inne produkty z oferty sklepu. Wygodne, prawda?
Właśnie dlatego do aplikacji mobilnej zaczynają się przekonywać właściciele firm z różnych branż. Korzystają z niej osoby świadczące usługi, jak fryzjerzy czy kosmetyczki, a także firmy logistyczne, czy warsztaty samochodowe. Aplikacja to doskonała forma komunikacji z klientem. Za co lubią ją przedsiębiorcy? Lista korzyści jest dość długa. Jednak jedną z najważniejszych będzie PRESTIŻ. Za sprawą aplikacji jakość świadczonych usług rośnie.
Aplikacja czy strona www?
Sporo osób uważa, że aplikacja mobilna to skromniejsza wersja strony internetowej. Dużo w tym prawdy. Aplikacja mobilna to miniatura witryny internetowej. Jest to oprogramowanie dostosowane do urządzeń mobilnych. To informacja, która kryje w sobie wachlarz korzyści. Wśród nich warto wymienić: oszczędność czasu, większe zyski, a także nacisk na relacje z klientem. Czy to wystarczy, żeby zainteresować Cię tym tematem?
Aplikacje w liczbach
Mamy dla Ciebie coś jeszcze. Nic tak nie przekonuje jak… królowa nauk. Za aplikacją murem stoją liczby. Sklep Google Play odnotowuje dzienny przyrost aplikacji na poziomie blisko 4000. Czy ktoś pokusił się o policzenie wszystkich aplikacji dostępnych na świecie? Tak. Według RiskIQ jest ich blisko 9 mln, a liczba ta stale się zmienia. A co z Polską? Wystarczy prześledzić dane z Urzędu Komunikacji Publicznej. Wyczytasz z nich, że blisko 65% Polaków korzysta z urządzeń mobilnych, na których codziennie odpala ulubione aplikacje. Do najpopularniejszych należą aplikacje zakupowe, bankowe oraz związane z mediami społecznościowymi.
Aplikacja mobilna a biznes
Póki co nie każda firma może się pochwalić swoją aplikacja mobilną. Jednak przyzwyczajenia użytkowników sprawiają, że popularność tych rozwiązań stale rośnie. O aplikacji mobilnej warto pomyśleć, gdy widzisz możliwość usprawnienia jakiegoś procesu. Najczęściej oprogramowania te wykorzystywane są do nawiązania relacji z klientem, wzrostu sprzedaży lub poprawy wizerunku firmy. A może widzisz tutaj inną przestrzeń do poprawy? Narzędzie łatwo dostosujesz do swoich potrzeb.
Aplikacja mobilna to także doskonały kanał marketingowy. Za jej pośrednictwem, w jednej chwili poinformujesz klientów o nowościach lub innych istotnych wydarzeniach z życia firmy. Gołym okiem widać, że korzyści się piętrzą. Dlatego pozostaje odpowiedzieć sobie na pytanie: czy jestem gotowy na stworzenie aplikacji mobilnej w mojej firmie? Nie musisz mierzyć się z nim w pojedynkę. Pomożemy Ci w podjęciu słusznej decyzji.