Strona internetowa to narzędzie marketingowe. Przedsiębiorcy sięgają po nie, by zwiększyć sprzedaż, budować relacje z odbiorcami lub zrealizować odrębne cele. Jednak udaje się to nielicznym. Gdzie tkwi problem? Zobacz czy Twoja witryna internetowa spełnia 5 cech, które ułatwiają realizację celów.
No 1 – Dialog z odbiorcą
Przejrzyj sieć. To wystarczy, by odnaleźć rady dotyczące tworzenia skutecznej strony internetowej. Być może uda się je Tobie wdrożyć. Ale czy rzeczywiście zadziałają? Tego typu wskazówki zwrócą Twoją uwagę wyłącznie na walory techniczne witryny. Stworzysz wirtualną przestrzeń, na którą odbiorcy zajrzą dwa razy: pierwszy i ostatni.
Dobra strona internetowa realizuje cele biznesowe. Podejmuje dialog z użytkownikiem, który trwa kilka sekund. To Twój czas. Przekonaj odbiorcę, że na stronie znajdzie dokładnie to, czego szuka. Gdy Ci się to uda, zyskasz więcej czasu i zaangażowanie potencjalnego klienta Twojej firmy.
No 2 – 11 sekund
Czy znasz zasadę 11 sekund? To Twój czas na przyciągnięcie uwagi osoby odwiedzającej witrynę. 11 sekund to mało. Co zrobić, by dobrze wykorzystać tę chwilę? Zachęć użytkownika witryny, by został na dłużej. Nie osiągniesz tego kopiując. Licz się z tym,
że odwiedzający prześledził już strony konkurencji. Jeżeli na Twojej witrynie zastanie jedynie kopię tego, co już widział, nie zyskasz jego zaangażowania. Poirytowany opuści witrynę,
a współczynniki odrzuceń polecą na łeb na szyję…
Czy istnieje złoty środek? Nasza rada brzmi: nie kopiuj, zaskakuj! Inwestuj w nowe, świeże
i ciekawe pomysły. Wyróżnij się za pomocą interesującego układu strony, nagłówków zachęcających do działania lub grafiki, która pobudza wyobraźnię.
No 3 – loading
Nic bardziej nie irytuje niż… powolne ładowanie witryny. Użytkownicy nie lubią czekać. Jak długo powinno trwać ładowanie strony internetowej? Najlepszy wyznacznik to ideał, do którego dąży wyszukiwarka Google. Strona pojawia się w mniej niż pół sekundy. Ale magiczna wartość to 2 sekundy. A teraz uwaga! Sprawdź, jak długo ładuje się Twoja witryna. Wystarczy skorzystać z narzędzia PageSpeed Insights. Gdy strona internetowa porusza się w żółwim tempie, nie licz na zaangażowanie ze strony odbiorców. Społeczeństwo wirtualne jest niecierpliwe. Dlatego jedną z cech dobrej witryny internetowej jest szybki czas ładowania. Kwestię tę warto omówić ze specjalistą. Na tempo ładowania strony ma wpływ kilkanaście czynników: dobry hosting, ilość wtyczek czy jakość grafik. Są to elementy, które zamykają się w jednym słowie. Brzmi: optymalizacja.
No 4 – ocena od Google
Google posiada kryteria, według których klasyfikuje strony internetowe. Część z nich ujrzała światło dzienne, ale większość to pilnie strzeżona tajemnica. Są to elementy, o które warto zadbać, by Twoja witryna pokazywała się na pierwszych pozycjach w przeglądarce. Właśnie nad tym zagadnieniem pracują firmy zajmujące się SEO. Dbają o widoczność Twojej witryny w przeglądarce Google. Składa się na to cała masa elementów: odpowiednie treści nasycone słowami kluczowymi, nazwy zakładek, adresy url itp. Jeżeli o nie zadbasz, zyskasz większe zainteresowanie wśród odbiorców. Google zacznie podsuwać użytkownikom przeglądarki Twoją witrynę. Jak to się dzieje? Po nitce do kłębka, czyli za sprawą fraz kluczowych wpisywanych przez użytkowników w trakcie wyszukiwania. Jakie słowa kluczowe opisują Twoją witrynę? Znasz je już?
No 5 – na małym ekranie
Sprawdzasz ruch generowany na Twojej stronie internetowej? Być może te dane Cię zaskoczą. Większość ruchu na stronie generują użytkownicy korzystający z urządzeń mobilnych. Dlatego zadbaj, by Twoja witryna wyświetlała się szybko, sprawnie i przejrzyście na małym ekranie. Co ważne – dostosowanie witryny WWW do wymagań urządzeń mobilnych to jeden z wyznaczników robotów Google. Algorytm wyszukiwarki bierze pod uwagę to, jak szybko Twoja witryna ładuje się na komórce. Dlatego chyba nie musimy Cię dłużej przekonywać, by zadbać o ten element.
Przeczytałeś 5 wskazówek dotyczących dobrych stron internetowych. Co z nimi zrobisz? Uprzedzamy, że sama wiedza, to za mało. Liczy się działanie.