SEO zaczyna się przede wszystkim od wyszukiwanie fraz kluczowych (keyword reaserch) jest to kluczowy aspekt SEO.

Zacznijmy od tego co to jest keyword research i teoria doboru słów kluczowych 

To słowa, wyrażenia, które wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę gdy szukają stron, produktów, usług. Jednak celem takiemu researchu nie jest szukanie fraz, które wydają się trafnie opisywać firmę i jej usługi lub stawiają ją w lepszym świetle, ani wyszukiwanie najpopularniejszych fraz. Skupia się ono na autentycznych zapytaniach użytkownika, które są związane z prawdziwymi problemami, zainteresowaniami czy chęcią kupienia produktu. Dzięki poprawnej analizie słów kluczowych pod SEO dobierzemy takie wyrażenia, na które stosunkowo łatwo strona zajmie wysokie pozycje SERP lub trafić do bardziej sprecyzowanej grupy odbiorców.

Dobór i analiza słów kluczowych – teoria

Założenie takiej analizy jest proste – analiza fraz wpisywanych przez użytkowników i dobór tych które pozwolą zając wysokie pozycje w wyszukiwanych Google.

Co o użytkowniku zdradzają słowa kluczowe

Należy pamiętać, że za każdym wpisanym zapytaniem użytkownika zawsze stoi konkretny cel i problem, nie możne tego ignorować. Użytkownik po wpisaniu słowa kluczowego lub frazy trafi na konkretną stronę i powinien zaleźć na niej rozwiązanie. Aby dobrze zbudować content, który zatrzyma internautę trzeba odkryć jaki jest jego problem, a dowiemy się tego poznając jego zamiar.
Istnieją 3 najczęstsze zamiary użytkownika:
·     Poszukiwanie informacji – w tym przypadku są używane zwroty np. „jak, w jaki sposób, dlaczego”. Frazami informacyjnymi czyli „ jak ugotować makaron” 
·     Chęć zakupu- jest sygnalizowana zwrotami używając lokalizacji „cena”, „tanio” itp. Frazy komercyjne – „pizza dowóz Marki”
·     Szukanie konkretnej strony/firmy – czyli wyszukiwanie nazwy danej witryny lub konkretny firmy czyli np. „telewizor Sony” – fraza nawigacyjne.

Jak użytkownicy wpisują frazy

Korzystając z wyszukiwarek głosowych, frazy to pełne, poprawne gramatyczne zdania, czasami długie i bardzo konkretne. Natomiast gdy frazy są wpisywanie ręcznie często są one skracane i pisane hasłowo.

Wyszukiwanie głosowe – pełne zdania i frazy kluczowe long tail

Najczęściej gdy dyktujemy pytanie w wyszukiwarkę używamy słów „czy”, „dlaczego”, „ kiedy” i „jak” ze względu na to że tak  pytania są długiej  ze „słów kluczowych” stają się „zadaniami kluczowymi. Mimo że dają opcje na ciekawe pomysłu tworzenia contentu może być to wyzwaniem aby wpleść je naturalnie w tworzony tekst.

Słowa kluczowe z potencjałem 

Słowa kluczowe są idealne jeśli posiadają dwie cechy – są popularne a jednocześnie mają niewielką konkurencję. Dobierając takie słowa kluczowe i dbając o wartościowy content strony rosną szansę na wysoką pozycje w SERP. W taki sposób można zagospodarować przestrzeń, którą odwiedzają potencjalni klienci, a która przegapiła konkurencja.

Dobrze jest raz na jakiś czas odświeżyć keyword research.

Każdego dnia są wymyślane nowe wersje zapytań oraz poruszają nowe problemy przez użytkowników które dają możliwość tworzenia wartościowych treści na strony.