Spadek pozycji w Google – wzbudza frustracje a czasami lęk właścicielom sklepów internetowych, blogów czy początkującego portalu internetowego. To zła wiadomość, ponieważ zapowiada bardziej intensywne wiadomości, aby ponownie promować witrynę.
Oczywiście tego typu działanie musi być poprzedzone odpowiednim pozycjonowaniem, dzięki czemu możliwe będzie co dokładnie spowodowało upadek Google, a także jakie działania mogą to poprawić.
Dlaczego ranking Google spadł?
Przyczyn takiej sytuacji może być wiele, w dodatku są one również różne. Naprawa niektórych zajmie trochę czasu, podczas gdy inne muszą być wyczerpane. Jednak ważne jest, aby dowiedzieć się, która opcja pasuje do naszej sytuacji, aby można było niezawodnie temu zaradzić.
Wprowadzenie zmian w strukturze linków wewnętrznych – (np. zmiana nazwy kategorii w blogu lub sklepie internetowym, zmiana nazwy podstrony) – Takie operacje wykonywane przez osoby niedoświadczone mogą spowodować, że docelowe strony i podstrony zostaną delegowane do wyszukiwania silniki widoczne. Nie będzie tzw. wyszukiwania, a wyszukiwarki nie będą pokazywały pozycji w wynikach. Może to również spowodować nieprawidłowe działanie witryny.
- Udostępnij witrynę pod nową domeną – problem może być związany z nieprawidłowym przekierowaniem w obrębie witryny. Musi zostać przekierowany, aby działał poprawnie.Można to zrobić przy pomocy przekierowania 301. Jeżeli to rozwiązanie nie zostanie zastosowane, może się okazać, że pojawi się kilka stron o tej samej treści, co wyszukiwarka będzie traktowała jako duplicate content i przez to może spać nasza pozycja w rankingu.
- Duplikowanie treści – wyżej wspominany duplicate content dotyczy nie tylko treści w obrębie jednej witryny. Cały czas można spotkać się z kopiowaniem treści z innych stron. Powszechną praktyką jest powtarzanie się opisów produktów w sklepach internetowych. Takie działanie naraża stronę nie tylko na spadek pozycji, ale i inne nieprzyjemności. O wiele lepiej jest zainwestować w dobrze przygotowane, również pod kątem SEO opisy i treści, które wspomogą pozycjonowanie strony, ale także wpłyną na to, jak klienci ją odbierają.
- Nadmierna optymalizacja strony internetowej – warto przypomnieć, że wypisywanie na siłę słów kluczowych negatywnie wpływa na naszą pozycję w wyszukiwarce. Należy zadbać, aby wymieniane frazy były związane z ogólnym tematem całego tekstu i miały naturalny wydźwięk.
Seo analiza – dlaczego warto ją przeprowadzić?
Analiza SEO to pierwszy krok, który należy wykonać, gdy okaże się, że nasza strona internetowa szybko straciła wysoką pozycję w Google. Okazuje się, że w dół są zazwyczaj setki pozycji. Dobra analiza SEO pozwoli Ci szybko zidentyfikować problemy i dostarczy narzędzi do ich rozwiązania. W zależności od pytania podstawowe czynności, które pomagają uzyskać wyższą pozycję w serwisie to:
Odpowiednie przekierowania – pozwalają przekierować adresy stron internetowych i uniknąć powielania treści. Ten rodzaj aktywności umożliwia również osobom zainteresowanym naszą ofertą szybkie odnalezienie jej w przypadku zmiany adresu głównego lub adresu pojedynczej podstrony.
Linki wewnętrzne – W przypadku zmian w linkach wewnętrznych prowadzących do zmiany lokalizacji, warto spróbować przywrócić jej poprzednią strukturę, aby uzyskać wyższą pozycję w wyszukiwarkach.
Optymalizacja witryny – Tekst i grafika na Twojej witrynie powinny być odpowiednio zoptymalizowane. Powinieneś zostawić to zadanie ekspertowi, aby zbadał witrynę i dokładnie określił, co należy zmienić. W niektórych przypadkach wystarczy opracowanie tekstu, ale konieczne może być wprowadzenie drastycznych zmian nie tylko w treści, ale również w projekcie całej witryny. Zwrócenie uwagi na te szczegóły będziemiało pozytywny wpływ zarówno na Twoją pozycję, jak i opinie użytkowników, którzy oceniają wysiłki związane z zawartością Twojej witryny. Sprawdzaj regularnie — należy systematycznie sprawdzać, czy witryna działa poprawnie.Jedną z rzeczy, o których łatwo zapomnieć, jest link zwrotny. Bezcennerzeczy, które również wpływają na jakość naszej strony internetowej, mogły zostać utracone. Następnie musisz ustalić, skąd pochodzi łącze, dlaczego zostało utracone i czy można je odzyskać.
Inne powody że strona spadła w Google ?
Google Update – Google nieustannie rośnie. Dlatego wprowadza aktualizację mogące tymczasowo lub trwale wpłynąć na wyniki wyszukiwania. Może inicjować zmiany w procesie innowacji które wpływają na pozycję strony
Konkurencja – jest zawsze ważna można śledzić jej poczynania zwłaszcza gdy pozycja strony została przez nich zdominowana. Warto patrzeć czy mają lepiej dopracowane słowa kluczowe, ciekawsze grafiki lub mogą poruszać ciekawe problemy w tekście. Jeśli nie wiesz jak to zrobić i masz problemu lub zwyczajnie brak czasu, można poprosić profesjonalistów. Dowiesz się co zrobić aby pozycja strony była wyższa
Cloaking – jest to spowodowane działaniami hakerskimi. Powoduje to że tekst widoczny dla użytkowników jest mylne z wyszukiwarka. Wtedy Google może nałożyć ban na stronę które powoduje jej spadek.
Jakość strony-Ważne jest, z jaką prędkością strona się ładuje czy w ogóle działa. Użytkownik który musi długo czekać może opuścić stronę to działanie zwiększy współczynnik odrzuceń. Należy zadbać o optymalizację witryny aby przyspieszyć jej działanie czy domena została opłacona