Dział marketingu na co dzień szuka odpowiedzi na pytanie, jak zdystansować konkurencję. Z pewnością słowo „strategia” niejednokrotnie obiło się o Twoje uszy. Jej celem jest zbudowanie silnej marki, ale także pozyskanie grona stałych odbiorców usług lub produktów. Dzisiaj poznasz przepis na sukces. Zmieści się on w dwóch słowach: outreach marketing.
Outreach marketing – poznaj go bliżej
Zainteresowaliśmy Cię. Każde działanie, które ożywi witrynę internetową jest warte uwagi… Jednak czym faktycznie jest outreach marketing? To strategia. Dzięki niej zyskasz rozgłos. Polega na podjęciu współpracy z influencerami. To osoby, które zbudowały silne relacje ze swoimi odbiorcami w sieci. Docierają do nich z różnymi treściami, w tym promocyjnymi. Korzystają w tym celu z mediów społecznościowych lub nagrywają video na kanale YT. Dzięki temu sprawnie łączą dwa obszary: pobudzają potrzeby i rozwiązują problemy.
Co da Ci współpraca z influencerami?
Oczywiście nie jest bez znaczenia, z pomocy którego influencera skorzystasz. W wyborze warto kierować się wartościami, które łączą Twoją firmę z taką osobą. Pamiętaj, że współpraca ta polega na rekomendowaniu Twoich produktów lub usług. W ten sposób zyskujesz szansę na zwiększenie świadomości i popularności swojej marki w sieci. Efektem tej współpracy będzie także lepsza widoczność Twojej witryny w sieci. Wzrośnie konwersja na stronie.
Przygotowany, do startu…
Prawdopodobnie osoby w Twoim najbliższym otoczeniu będą w stanie wymienić chociaż jednego influencera, którego obserwują. To jeden z dowodów na to, że influencer marketing działa. Jednak nim zapłoniesz chęcią nawiązania współpracy z sieciowym celebrytą, nie zapomnij się do niej odpowiednio przygotować. Pamiętaj, by umiejętnie połączyć pewne puzzle. Jednym z nich jest zadbanie o odpowiednią wartość merytoryczną Twojej witryny i jej atrakcyjność.
Zapytaj o zdanie fachowca
Jeżeli mamy być szczerzy, sam outreach marketing to za mało, żeby myśleć o sukcesie witryny internetowej. Jednak, jeżeli zbudujesz mocne wsparcie w postaci odpowiednich linków zewnętrznych, dobry, wartościowy content na blogu, a także odpowiednią komunikację w mediach społecznościowych… wróżymy Ci sukces. Pewnie właśnie zrozumiałeś, dlaczego padło słowa „strategia”. To, o czym czytasz nie jest działaniem chwilowym. Wymaga skrupulatnego planowania i dokładnego określenia grupy docelowej. Takie działania to nieocenione wsparcie w trakcie prowadzenia kampanii internetowej.
Jak działa influencer?
Zarysowaliśmy Tobie działania ekipy SEO. Jednak nie to jest treścią tego wpisu. Powróćmy do influencera. Pewnie ciekawi Cię, w jaki sposób sieciowy celebryta rozpowszechni Twoją markę. W tym miejscu najważniejszym słowem jest ZASKOCZENIE. Im bardziej kreatywny pomysł, tym lepiej. Przed podjęciem jakichkolwiek działań pamiętaj, by zapytać o zdanie influencera. Dlaczego? Influencer to doświadczony marketingowiec. Zna swoją sieć jak własną kieszeń. Wystarczy spojrzeć na liczbę osób, które obserwują relacje w mediach społecznościowych. Influencer wie, jakie treści porwą jego sieć. Potrafi wywołać reakcje. Pozyskać feedback dotyczący produktów. Najczęściej wykorzystywanymi działaniami są recenzje, wsparcie przy rozpowszechnieniu eventów lub działania promocyjne.
Korzyści ze współpracy
Jest jeszcze jedna zasada, o której warto pamiętać. Korzyści powinny być obopólne. Dlatego dobrze przemyśl swoje działania, nim zaczniesz poszukiwania właściwej osoby. To miejsce, w którym powinieneś jasno doprecyzować cel swoich działań, ale także określić założenia tej współpracy. Dlatego przemyśl swoją ofertę nim ruszysz. Oczywiście to nie wszystko. Bardzo istotny jest oczywiście wybór właściwej osoby do współpracy. Liczy się nie tylko grupa odbiorców, ale także jakość i kreatywność. Zaobserwujesz je w dotychczasowych relacjach influencera. Jeżeli jego styl nie odpowiada założeniom Twojej firmy, wracasz do punktu wyjścia w swoich poszukiwaniach.